Manapság olyan nagy a követelmény az iskolákban, hogy kevés kisgyerek tud megfelelni könnyedén ezeken az elvárásoknak. Nem véletlenül van annyi SNI-s (speciális nevelési igényű), viselkedészavaros gyermek. Egyre több gyerek lesz diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás, figyelemzavaros, ADHD-s, stb.
Egyre több gyermek szorul ki az oktatási rendszer peremére és bélyegzik meg rossz tanuló, lusta, gyenge képességű gyereknek.
Sok az iskolában a tananyag és fárasztó, illetve a folyamatos mozgáshiány is rontja a tanulási képességeik fejlődését gyermekeinknek. Ahelyett, hogy sok mozgással egybekötött tanulási módszert alkalmaznának az iskolában, helyette napi sok-sok órát kell ülniük a padban egy helyben.
A mozgáshiány hatására romlik a vér- és oxigénellátás az agyukban. Ezt még megtoldhatjuk a helytelen üléssel, görnyedéssel is az órák alatt. A testtartás romlása pedig automatikusan továbbrontja az egyébként is csökkent vér- és oxigénellátást az agyba.
Emiatt lesznek fáradékonyak, figyelmetlenek, szétszórtak, “lusták”, “rosszak”, gyenge tanulók gyermekeink az iskolában. Ha nem tudnak figyelni az órán, akkor lemaradnak a tananyaggal és szidják őket a tanítók. Ami persze elveszi még a maradék kedvüket, érdeklődésüket, lelkesedésüket a tanulás iránt.
Ezért is annyira fontos a helyes testtartás megtartása, és a helytelen testtartás korrigálása mozgásterápiával.
Mivel korrigálhatjuk a rossz testtartást?
- Megfelelő mozgásmennyiség
- Megfelelő tornagyakorlatok
- Kinezio tape megfelelő felhelyezése
- SMR henger
- Lúdtalptorna
- Gerinctorna
Még 7 évvel ezelőtt részt vettem egy tanulási problémákkal foglalkozó előadáson, ahol az oktató és csapata 3 óvodában mért fel nagycsoportos óvodás gyerekeket, hogy mennyire felelnek meg az elvárt iskolaérettségi szintnek. Az eredmény döbbenetes és sokkoló volt.
A felmérés szerint 100 gyerekből 99 kisgyerek nem volt iskolaérett nagycsoportos óvodásként. 100-ból 99! De menniük kellett iskolába.
Vajon az Ön gyermeke a 100-ból 1?
Ha kétségei vannak, vagy csak biztosra szeretne menni, akkor ne késlekedjen! Óvodás és iskolás gyerekeknek indítottunk mozgásfejlesztést a tanulási problémák megelőzésére, illetve oldására. Ha SNI-s, figyelemzavaros gyermeke, akkor se várjon tovább a mozgásterápiával!
Ami pedig nagy öröm számunkra, hogy 2019. november végétől Kulcsár Mihályné fejlesztőpedagógus által kialakított komplex mozgásterápia elemeivel is bővülnek az egyébként is színes, változatos gyakorlataink.
Igény szerint vállalunk iskolákban mozgásterápiát megfelelő létszám indításával, valamint hely biztosításával.
Fülöp Gabriella
Alternatív mozgásterapeuta, Kinezio tape, Gerinc-, SMR-, Flossing terapeuta
Képek forrása: internet, pixabay