Kinezio tape ragasztásról

Mi is az a kinezio tape?

Az utcán láthatunk olyan felnőtteket és gyerekeket, akik színes szalagokat viselnek valamelyik testrészükön, mivel a kinezio tape egyaránt alkalmas gyerekek és felnőttek bizonyos egészségügyi problémáinak a kezelésére.

Az 1970-es években a japán orvos kiropraktőr Dr. Kenzo Kase találta fel magát a kinezio tapaszt, amit 1979-ben szabadalmaztatott. Az addig használt merev kötések akadályozták a sérült testrészek mozgását, ezáltal a gyógyulási folyamat és a rehabilitáció hosszabb ideig tartott.

A Dr. Kenzo Kase által kialakított tapaszok azonban segítették a testrész könnyebb, szabadabb mozgását.

Először a 2008-as olimpián tűntek fel a szalagok az olimpiai sportolókon, akik különböző testrészeken viselték a tapaszokat. Sokáig folyt a vita arról, hogy doppingszer lehet-e a tapasz vagy sem. Végül hivatalosan is elismerték, hogy nem doppingszer – mivel semmilyen kémiai hatóanyagot nem tartalmaz -, ezért a 2012-es olimpián már nyugodtan használhatták az olimpikonok.

Ezek a rugalmas pamutszalagok nem korlátozzák a sérült izmok és ízületek szabad mozgását, mégis rögzítik és alátámasztják azokat, így felgyorsul a gyógyulási folyamat.

• Akril ragasztóval ellátott vékony pamutszalag, ami kifejezetten bőrbarát, ezáltal bőrre ragasztható. Latex-érzékenyek is bátran használhatják.
  • Rugalmas, együtt mozog a test szöveteivel, így nem akadályoz senkit a szabad mozgásban.
  • Légáteresztő, szellőzik a bőr és nem alakul ki bőrirritáció sem.
  • Semmiféle kémiai hatóanyagot nem tartalmaz, nincs semmilyen mellékhatása.
  • Csökkenti a fájdalmat, gyorsítja a gyógyulást.
  • Akár ruha alatt is használható, így nem feltűnő. – Habár a gyerekeknek nagyon tetszik és szívesen mutogatják, mert nagyon vagány és menő színekből válogathatnak.
  • Fontos a szakszerű felragasztás és a ragasztási technikák pontos ismerete, mert a nem megfelelő felhelyezéssel még árthatunk is.

Mire jó a kineziológiai tapasz?

Mozgásszervi problémák, fájdalmak, húzódások, ficamok, sportsérülések, gerincproblémák és végtag sérülések kezelésében az egyik leghatékonyabb és legkíméletesebb módszer. Tehermentesíti a fájdalmas területeket, így segítve, hogy a már kialakult gyulladás csökkenjen, vagy megelőzi a gyulladás kialakulását is, amennyiben idejében elkezdjük a kiegészítő tapasz kezelést.

A mozgásszervi műtétek rehabilitációjában is fontos szerepe van a felépülési idő rövidítése miatt. A gyors és sikeres felépüléshez szintén fontos a gyógytorna végzése is az izomzat és ízületek erősítéséhez.

Milyen problémákban segít a tapasz?

• Hanyag testtartás (felhúzott vállak, görbe hát, görbe vállak)
  • Gerincferdülés kialakulásának megelőzése
  • Púposság ellen
  • Lúdtalp
  • Bütyök, térd, boka fájdalom
  • Sportsérülések
  • Ficamok, húzódások, zúzódások
  • Gerincfájdalom, hátfájás, derékfájás, nyakfájás, vállak fájdalma
  • Ínhüvely gyulladás, csukló- és könyökfájdalom
  • Menstruációs fájdalmak
  • Gyulladáscsökkentő
  • Várandósság ideje alatti fájdalmak enyhítése

Hogyan hat a tapasz?

A tapasz felhelyezésével a bőr és a szövetek fellazulnak, ezért a nyirokfolyadék könnyebben áramlik, ezáltal javul a vérkeringés és csökken a fájdalom, mivel tehermentesíti a sérült szöveteket. Továbbá stabilizálja az izmokat, ízületeket, csökkenti a kialakult gyulladásokat, illetve megelőzheti a gyulladások kialakulását.

• Fájdalom csökken
  • Izmok és ízületek stabilizálódnak
  • Vérkeringés javul
  • Tehermentesíti a sérült szöveteket
  • Megakadályozza az izomgörcsök kialakulását

Hogyan kell felhelyezni a tapaszt?

A kívánt hatás eléréséhez elengedhetetlen a megfelelő, szakszerű felhelyezés, amihez mindenképpen szakember, taping felhelyezésben jártas terapeuta segítsége javasolt.

Meddig használható a tapasz?

4-5 napig viselhető szőrtelen felületen a jobb tapadás érdekében. Az  5. napon mindenképp el kell távolítani a bőrről.

4 hétig folyamatosan viselhető. 4. hét után érdemes egy hét szünetet tartani a bőr regenerálódása érdekében.

Mikor nem használható a tapasz?

• Nyílt seben, sérült, égett bőrfelületen
  • Trombózisveszély esetén
  • Gyulladt visszér esetén
  • Daganatos betegségek esetén a test egész területén TILOS!!!
  • Terhesség első 3 hónapjában a derékra és hátra nem alkalmazható
  • Akril-allergiás reakciók esetén
  • Érzékeny vagy kidudorodó anyajegyen
  • Extrém duzzanat esetén orvosi ellátás szükséges